יום שישי, 13 בפברואר 2009

פרשת יתרו

פרשת יתרו/ יט' שבט/ 13:02:09/ כניסת שבת 17:03/ יציאת שבת 18:03

הודעות- ביום שישי כו שבט (20/02/09) נערוך בגן אי"ה ארוחת בריאות. הילדים יבואו לבושים חגיגי. כל הורה יצטרך להכין כיבוד בתאום עם הגננת. נא לא להביא אחים.
נא לנקות את ראשי הילדים.
פרשת השבוע- בתחילת הפרשה מתארת לנו התורה את המפגש בין יתרו חותן משה (האבא של אשתו של משה), ובין משה רבנו. כצפוי, בהתחלה משה מספר על כל הנסים שקרו להם במצרים, וביציאת מצריים. יתרו כל כך מתרגש עד כי נאמר עליו "ויחד יתרו", ומפרש רש"י "נעשה בשרו חידודין" – הוא קיבל צמרמורת.
אך מיד אחר כך מתארת התורה שיתרו רואה את משה שופט את העם "מבוקר עד ערב".
יתרו קובע "לא טוב הדבר אשר אתה עושה. נבול תבול גם אתה, גם העם הזה אשר עמך" (י"ח 17 – 18).
יתרו מציע למשה למנות שרי אלפים, שרי מאות, שרי חמישים ושרי עשרות.
אך חלוקת התפקידים בין משה לשאר היא שונה.
יתרו אומר למשה "כל הדבר הגדול יביאו אליך" (י"ח 22). זאת אומרת כל משפט חשוב ומכובד, שכולם ישמעו עליו, תיקח לעצמך, שכולם יתנו לך כבוד!
אך משה אומר אחרת "את הדבר הקשה יביאון אל משה" (י"ח 26).
משה מקשיב ליתרו ונענה לעצותיו.
משה רבנו מלמד אותנו כי אנו צריכים להקשיב וללמוד מכל אחד, גדול וחכם, קטן ממני כי מכולם יש מה ללמוד! רק צריך לדעת לקחת את מה שנכון וטוב עבורנו.לקבל החלטות שקולות בחשיבה שקטה ורגועה.
החומר הנלמד- סיימנו את טו' בשבט. למדנו על תועלת העץ. ערכנו את סדר טו בשבט בגן. למדנו מהם פרות יבשים, ומהם פרות עסיסיים ומה ההבדל בניהם? הילדים למדו שתפוזים גדלים בפרדס, ענבים וזיתים גדלים בכרם, פרות האילן במטעים וכו.
אוריינות- הילדים למדו שמות עצים, שמות של פרות, אנו ממשיכים לחזק את התנועות שנלמדו כמו: חולם מלא, חולם חסר, שורוק, קובוץ. הילדים המחיזו את שישה בשקיק וחתוליים.
ריתמיקה- רוקדים ושרים טו בשבט.
התעמלות- פעילות בנושא טו'בשבט.
תודות- לאמא של עילי על הצילומים הרבים שצלמה לנו לגן.
לאמא של יואב על אפיית העוגיות שקבלתם לטו בשבט.
לועד הגן על העזרה והריצות עבור הילדים.

בברכת שבת שלום רחל ורותי.

אין תגובות: