יום שלישי, 20 בינואר 2009

פרשת וארא

פרשת וארא/ דף קשר מס' 10/ כז' טבת תשס"ט/23:01:09/ כניסת שבת16:44/
יציאת שבת17:46

פרשת השבוע
בסופה של פרשת שמות (פרק ה') נקלעה שליחותם של משה ואהרן לגאול את ישראל למשבר: לא זו בלבד שפרעה מסרב סירוב מוחלט לדבריהם, אלא שכתוצאה מהופעתם לפניו הוא מכביד את גזרותיו על בני ישראל. שוטרי בני ישראל המוכים פונים בתלונה אל פרעה, ותלונתם עולה מדרגה לדרגה: מפרעה הם עוברים להפנות את תלונתם אל משה ואהרן, ומשה מעבירה אל ה':
ה', כב-כג לָמָה הֲרֵעתָה לָעָם הַזֶּה, לָמָּה זֶּה שְׁלַחְתָּנִי?
וּמֵאָז בָּאתִי אֶל פַּרְעה לְדַבֵּר בִּשְׁמֶךָ
הֵרַע לָעָם הַזֶּה, וְהַצֵּל לא הִצַּלְתָּ אֶת עַמֶּךָ.

תשובת ה' למשה חותמת את פרשת שמות:
ו', א וַיּאמֶר ה' אֶל משֶׁה: עַתָּה תִרְאֶה אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה לְפַרְעה
כִּי בְיָד חֲזָקָה יְשַׁלְּחֵם, וּבְיָד חֲזָקָה יְגָרֲשֵׁם מֵאַרְצו.

תשובה זו מכינה אותנו לפתיחת המאבק: להתחלת המכות אשר סופן להכניע את פרעה.

בראש פרשת וארא נמצא נאום ה' המטיל על משה שליחות אל בני ישראל: לבשר להם על הגאולה הקרובה ממצרים ועל עלייתם אל ארץ כנען לאחר מכן.
הנושא הנלמד- בעלי חיים בסביבתנו

גיל הרך - גיל שבו לומדים הרבה דרך החוויה על כל גווניה וחושיה, ופחות מהרצאות; גיל שבו מתבססים דפוסי אישיות. הנושא עלה כצורך מצד הילדים, נתתי לכל ילד אפשרות ללמוד על בעל חיים שהוא אוהב. כל אחד מציג את בעל החיים לפני הילדים ומספר עליו. לאחר מכן, בוחרים סיפור או המחזה בנושא החיה, ולבסוף הילדים מספרים על החוויה שעברו לאחר קריאת הסיפור.
יש יתרון בלימוד בעלי חיים בסביבת הילדים- הם יכולים לראות אותם, לשיים, לזהות ולספר עליהם.
אוריינות- לומדים לשיים את החיות, יחיד רבים, זכר נקבה, שמות בתי החיות, מתאימים תמונה לשם החיה.
חשבון- מנית בעלי חיים, מי לפני ומי אחרי, מי גדול ומי קטן וכו'.
שירים- שירי חורף וחיות.
התעמלות- ממשיכים מרחב אישי וכללי.
תודות- להורים המשתתפים בסדנא בכל יום ראשון.


שבת שלום
מרחל, רותי וצוות הגן.

אין תגובות: